Fundering under frukosten

Det är verkligen hemskt med alla överviktiga människor i det här landet. Det är ett stort samhällsproblem då övervikt ger sjukdomar som i förlängningen skapar ökade kostnader som måste in genom högre skatter.

En god hälsa är det viktigaste vi har, vi har bara ett liv och spill inte bort det på att äta fel mat. Den dagen det gått för långt, och du kommer fram till att du vill ändra på saker och ting, har du en lååång väg till ett bättre liv – det måste vara smartare att inte falla ner i matträsket utan hålla sig på en lagom nivå hela tiden. Hela grejen med att äta är att maten ska hålla oss friska. Precis som vi vattnar blommorna för att de ska överleva måste vi föda oss själva på ett vis som inte förstör oss.

Men det var inte det jag funderade på under frukosten egentligen. Jag fick nya grannar igår, ett par med en dotter på ca 5 år. Vi hade sällskap ner i hissen och tjejer – i det här fallet riktar jag mig till er tjejer, men det finns en bunt män också som inte bryr sig ett dugg om vare sig det ena eller det andra – tappar ni helt intresset för ert utseende när ni fångat mannen i ert liv? Det är för bedrövligt. Överviktig dam stegar in i den trånga i hissen i en t-shirt som sett sina bästa dagar och som dessutom är skynklig. Ni stryker väl era kläder? Sluta strosa runt i  ostrukna kläder! Det ser ovårdat ut, lata människa! Vi hade en ”ostruken t-shirt-tjej” på ett jobb jag hade en gång i tiden. Hon kunde dessutom gå barfota på jobbet – barfota utan sockar!

Tappa inte bort intresset för er själva mitt i livet av barnuppfostran och annat. Vem vill ha en partner som ser ut som mååånga av dem jag sett på den här resan? Det är förskräckligt som en del klär sig – överviktiga med illasittande små klänningar med skärp i midjan och klackar de inte kan gå i. Shape up girls!

Kommentera

